הפחתת היטל השבחה

לפני שנרחיב לגבי הפחתת היטל השבחה, מוטב שנבין מהו אותו היטל. אז כך, היטל השבחה מוטל על בעל המקרקעין באחד משלושת המצבים הבאים: שווי הקרקע המדובר עלה בעקבות אישור תוכנית, הערך עלה עקב אישור שימוש חורג, או עקב אישור הקלה. כך שניתן לסכם ולומר שהיטלי השבחה מוטלים כאשר נכס מעלה את ערכו ולרוב גובה ההיטל נמדד כחצי מעליית ערך השווי. עם זאת אין לקחת כל מקרה של דרישת היטל כחקוק בסלע, ואם נעזרים בבעל המקצוע הנכון, ניתן למצוא צידוק על מנת להרוויח מהפחתת ההיטל.

חובת ההוכחה
תהליך הוכחת הפחתת היטל השבחה הנו מורכב, מסועף, ודורש ניסיון רב, זאת במקביל להכרת התקדימים, החוקים והתקנות על בורים. תהליך זה כולל ביקור של שמאי המקרקעין בנכס, ארגון פגישות עם מגוון וועדות רלוונטיות, תיאום עם העירייה וניתוח כולל של מצב הנכס. כמובן שבמקביל מתנהלת שומה נגדית, ומכאן שיש לנהל משא ומתן, להתדיין עם שמאי מקרקעין ועם עוד גורמים נוספים הרלוונטיים לנושא. כמו כן יש להכיר שגם יש סיטואציה של פטור מהיטל השבחה, וגם במקרה זה יש לערוך אינספור בדיקות על מנת להוכיח את זכאות הלקוח, (בעל הנכס), מתשלום היטל השבחה.

תפקיד עו"ד
כאמור היטל השבחה הנו תשלום שנגבה מבעל המקרקעין, (או מחוכר לדורות), עקב עליית שווי הנכס בעקבות הגדלת זכויות הבניה, ואילו הפחתת היטל השבחה מונעת תשלום של חצי מעלות שווי הקרקע. בנוסף, בתקופה האחרונה חלים שינויים פעילים בחוק תכנון הבנייה, שינויים הנוגעים לגובה ותקיפות ההיטל. על כן עורך דין מקרקעין שמטפל בכך צריך להיות מעורה, בקיא ומומחה בתחום, וזאת על מנת להשיג ללקוח שלו, בעל הנדל"ן, את הרווח הטוב ביותר, על מנת למנוע ממנו להוציא כספים אם אכן מתאפשר הדבר.

ידע זה חיסכון
הרבה בעלי נכס מתבקשים לשלם היטל כזה או אחר, והם כלל אינם משערים שהם היו יכולים להימנע מכך. לעיתים פגישה אחת עם עורך דין מקרקעין יכולה להאיר מחדש את הסיטואציה, ועל כן מרגע שנכנסים ל"חווית נדל"ן", אין להלך בה לבד בחושך, אלא תמיד מוטב ללוות למסע מורה דרך אשר יציל מטעויות ויצביע אל עבר דרכים יותר משתלמות.

נגן וידאו

צור קשר עם משרדנו בטלפון: 03-6760077 או השאר פרטים ואנו נחזור אלייך בהקדם