מתי מגיע לכם הפחתת היטל השבחה

[vc_row][vc_column width="1/1"][custom_headline type="left" level="h1" looks_like="h1"]מתי מגיע לכם הפחתת היטל השבחה[/custom_headline][text_output]היטל השבחה הינו תשלום אותו צריכים לשלם בעלי קרקע בעת שהם מבקשים להגדיל את זכויות הבנייה, כאשר הם רוצים לשנות את יעד השטח או כאשר יש אישור של תוכנית בניין ועיר. סכום היטל ההשבחה מחושב בהתאם לשווי הקרקע והיא נקבעת על ידי שמאי המקרקעים של הועדה המקומית העירונית לתכנון ולבנייה. היטל השבחה עשוי פעמים רבות להיות סכום יקר ביותר, סכום אותו אין ביכולתם לשלם, אך לפעמים, זהו גם סכום אותו אין אתם צריכים לשלם. ישנים מיקרים בהם מגיע לכם הפחתת היטל השבחה וחשוב מאוד לדעת זאת.

הזכויות שלכם בקרקע

הפחתת היטל השבחה תלויה פעמים רבות בזכות שלכם על הקרקע, כמו במקרים בהם נקבע כי ניתן להוסיף בנייה על גבי גג הבניין – אתם צריכים לבדוק למי שייכת הבעלות על גג המבנה, האם לכל הדיירים או רק לדיירי הקומה העליונה. כמו כן, כל שינוי בתוכנית הבנייה החדשה יכולה לגרום לשינוי בשווי הקרקע, לכן, אם נעשה שינוי שכזה, מומלץ להזמין שומה נוספת לבדיקה חוזרת. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ישנם מיקרים בהם היטל ההשבחה עשוי גם לעלות, ולכן, חשוב מאוד לפנות אל יועץ לפני שאתם נוקטים בצעד זה או אחר.

אפשרויות לביצוע הפחתת היטל השבחה

תיקונים באשר להיטל ההשבחה מתבצעים בכל עת, ולכן, חשוב לבחון אותם ביחס לזמן בו נקבע שומת היטל ההשבחה. ככלל, לפני שאתם משלמים את כספכם אל העירייה, חשוב לפנות אל שמאי מקרקעין מטעמכם על מנת לבחון כיצד נקבע השומה ועל פי מה. שמאי המקרקעין יבחן את כלל הנתונים ויוכל לייעץ לכם האם כדאי יהיה להגיש ערעור. חשוב לזכור, כי אם הבדיקה המחודשת תקבע כי עליכם למעשה לשלם יותר, מדובר בהוצאה כלל לא כדאית, לכן, הדבר הראשון הוא לפנות ליועץ.

קבלת פטור מהיטל השבחה

לא תמיד צריך לשלם היטל השבחה, ויש מיקרים בהם אתם זכאים לפטור מלא, כמו במקרים בהם אזור המגורים שלכם הוכרז כשכונות שיקום, כאשר מדובר במוסד תרבות, דת, בריאות או צדקה, כאשר מדובר בהרחבה של דירה עד לשטח של 140 מ"ר ובעלי הקרקע עתיד לגור בה ועוד.[/text_output][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/1"][/vc_column][/vc_row]

נגן וידאו

צור קשר עם משרדנו בטלפון: 03-6760077 או השאר פרטים ואנו נחזור אלייך בהקדם